Lulin'in Yakın Geçişi Başladı

     Ülkemizde çoğu bölgede gökyüzü bu hafta yoğun bulutlarla kaplı olduğundan, Lulin Kuyruklu yıldızını (Yeşil Peri) göremeyeceğiz. En azından ben göremiyorum. Hava kaç gündür açmadı. Bu nedenle amatör olsun profesyonel olsun gökbilimcilerin çektiği fotoğraflarla yetinmek zorunda kalıyorum. Sanırım Lulin'i heyecanla bekleyen çoğu insanda gökyüzünün kapalı olmasından dolayı benim gibi hayal kırıklığına uğramıştır.

     Lulin bu gece yani 24 Şubat'ta Dünya'ya en yakın geçişini gerçekleştiriyor. Bu heyecanlı bekleyişin ardından yayımlanacak ilginç fotoğrafları yine bu sitede yayımlayacağız. Şimdi sizinle bir fotoğrafı paylaşmak istiyorum.



     Fotoğraf, biri Kuzey İrlanda'dan ve diğeri ABD'den çekilmiş iki resmin birleştirilmesiyle elde edilmiş. Kuzey İrlanda'dan John C. McConnell Canon 400D DSLR ve 50mm objektif kullanarak 40 saniyelik poz ile; Illinois-ABD'den de Gary W. Kronk Canon XTi DSLR ve 100mm lens ile 30 saniyelik pozla çektikleri fotoğraflar birleştirilmiş. Fotoğraflar arasında 7 saatlik zaman dilimi farkı var. Bu fark içerisinde cüce gezegen Amphitrite'nin gökyüzündeki konum değişikliği de daire içerisinde gösterilmiştir.

     Kuyruklu yıldız ve Amphitrite'e ait renk değişikliğinin nedeni iki farklı fotoğraf makinesiyle çekilen fotoğrafların birleştirilmesidir.

Kaynak: http://cometography.com/lcomets/2007n3.html

0 yorum:

Yorum Gönder